Topiary – arta amenajării plantelor

fluture …totul a început de asta toamnă, când eram cu iubita mea prin Grădina Botanică din Iași și am rămas impresionat de formele  din Grădină… de ingeniozitate și felul în care niște plante, flori și crenguțe erau transformate în ciupercuțe, păun, lebede, melci, veverițe, flamingo, fluturi, broscuțe țestoase…și sper să nu omit ceva…

M-am interesat despre această artă atunci, de pe panourile informative dar…am uitat de ele din cauza cotidianului…dar culmea e că tocmai din cauza unui proiect (de comunicare integrata de marketing) am dat din nou de această artă…noroc de faptul că am apelat la promovare neconvențională :)) …și m-am decis să împărtășesc cu voi despre această artă.veverita

Așadar, TOPIARY este o practică horticolă de a aranja plantele pereniale (care au ciclu de viață anual sau bianual) prin tăiere și formare pentru a crea și menține forme bine definite – geometrice, fanteziste etc. Simplificând, este un fel de sculptură vie, iar originea acestei arte vine din vremurile antice romane și grecești, dezvoltându-se de-a lungul timpului pe toate continentele și fiind practicată destul de mult și în zilele noastre. lebada

Cum multe cuvinte pentru o temă precum aceasta nu sunt de folos, am doar câteva linkuri mai jos unde puteți admira multe forme de arta topiară din zilele noastre…poate fi un moment de relaxare potrivit când sunteți foarte concentrați si vreți să vă limpeziți mintea și ochii. ENJOY!

http://www.thelovelyplants.com/25-examples-of-amazing-topiary-art/

http://pinterest.com/susandaole/fantastical-topiary-art/

http://www.topiaryjoe.com/

http://www.architecturaldigest.com/decor/2012-10/public-topiary-gardens-guide-slideshow#slide=1

fluturiflamingo

Voi știați cum se cheamă? Ce părere aveți despre acest fel de artă?

PACE și BINE!

Despre Pavel-Emilian Stan
Sunt român şi sunt mândru că m-am născut român, indiferent de ce s-a, se, se va spune despre asta!

One Response to Topiary – arta amenajării plantelor

  1. Javra says:

    Interesante forme…

Lasă un răspuns

