Ziua Armatei Române

De când eram mic, îmi doream să fiu în armată, îmi plăceau mult echipamentele, avioanele, mașinile militare…Țin minte că desenam mult avioane de luptă când eram copil. Nu am ajuns eu în armată, dar îi respect pe cei care își dedică viața pentru România, pentru Armata Română, care, de-a lungul timpului, a luptat pentru ca această țară să fie ce e, s-a luptat pentru ca pământul frumos ce îl are țara noastră să rămână al nostru.

Iar de ziua Armatei, de Ziua Aviației și a Forțelor Aeriene, de ziua Marinei, sunt mereu interesat de manifestările din zilele respective.

 

Pentru interesați: Ziua Armatei e celebrată pe data de 25 octombrie, Ziua Aviației pe data de 20 iulie , iar Ziua Marinei pe 15 august.

Armata română e în sărbătoare astăzi, 25 octombrie 2012. În această zi, armata va fi sărbătoritaă prin arborarea drapelului pe sediile instituțiilor militare, ridicarea Marelui Pavoaz la bordul navelor militare maritime si fluviale. Alături de acestea, în toate garnizoanele din țară vor fi manifestări, ceremonii militare, acestea fiind realizate și în țările în care România are trimiși soldați.

În țară și în celelalte garnizoane din țară vor fi depuse flori și coroane la Monumente ale eroilor, la Mormântul Ostașului Necunoscut (București).

Astăzi se depun și jurămintele militare de către elevii și studenții din instituțiile militare de invățământ.

După aceste manifestări se va face retragerea cu torțe.

În Iași, manifestările încep astăzi și se vor termina duminică, 28 octombrie. Sâmbătă și duminică va avea loc prezentarea Armatei Române, intr-un mod inedit, prezentarea conținând exerciții militare demonstrative, tehnici și armamente militare, spectacole de muzică militară. Toate acestea sunt menite pentru ca publicul larg să se familiarizeze cât mai bine cu Armata Română, cu activitățile desfășurate în cadrul ei.

Aceste manifestări din weekend se vor ține la IULIUS MALL.

 

Clip de la manifestările de anul acesta ale  Zilei Armatei – aici

Clip de la manifestările de anul acesta ale Zilei Marinei – aici

Clip de la manifestările de anul acesta ale Zilei Forțelor Aeriene – aici

Surse foto: 1, 2, 3

 

 

Despre Pavel-Emilian Stan
Sunt român şi sunt mândru că m-am născut român, indiferent de ce s-a, se, se va spune despre asta!

3 Responses to Ziua Armatei Române

  1. LA MULTI ANI,TUTUROR! CINSTE LOR!

  2. Anda says:

    Stiam ce zi e azi pentru ca atat tata cat si socru sunt cadre militare 🙂 Azi dimineata in drum spre lucru am dat peste o parada si mi-a inveselit ziua. Ma bucur ca nu-s singura care am observat.

  3. Si mie mi-ar fi placut sa am macar o ruda cadru militar 🙂 pastrez acasa o decoratie pentru gospodarirea comunei a bunicului meu trecut la cele vesnice. Nu e militara, dar ma duce cu gandul la armata, la respect si devotament. 🙂

Lasă un comentariu