Cum îți răcorești mașina fără costuri

Cu toții suferim de nădușeală în timpul verii, atunci când intrăm într-un mijloc de transport sau,  de mai multe ori, în mașinile personale. Iar cum vara asta e fierbinte, mașinile care nu sunt lăsate în garaj sau la umbră…se încing, propriu-zis. Ce se poate face să răcorești mașina?  Putem folosi aerul condiționat, îl dăm la rece și așteptăm să își facă treaba.

Dar mai  există o variabilă în această ecuație de a scădea gradele din mașină, și anume, carburantul, fie benzină, motorină, GPL; și e importantă, căci costă multișor, mai ales că noi încă suntem în criză economică,  iar cu criza asta politică și destabilizarea economică, moneda euro crește și leul nostru cam devine o „pisică”, cauzând astfel scumpiri peste scumpiri…dar să revenim la subiectul nostru.

În loc să dăm drumul la aerul condiționat și să creștem consumul de carburant, mai bine recurgem la metode care nu ne costă nimic, în afară de câteva minute sau chiar câteva secunde. Trebuie să le mulțumim japonezilor pentru descoperirea aceasta deși e la mintea cocoșului, la urma urmei.

Cercetători din Japonia au descoperit următorul lucru: dacă mașina a stat la soare și e foarte cald înăuntru, e suficient să deschidem și să lăsăm deschise portierele într-o parte a mașinii, iar apoi deschidem și închidem în mod repetat o portieră din partea cealaltă a mașinii. E de ajuns să repetăm această acțiune de 7-8 ori și gradele din mașină vor scădea semnificativ. Astfel, nu ne ia mai mult de 1 min. De repetăm de mai multe ori, putem să scădem și mai mult temperatura, asta în caz de avem mai mult timp la dispoziție.

Mă miră că acest lucru..merge pe un principiu foarte simplu, și anume să creezi niște curenți de aer care să circule în mod repetat, iar astfel, se înlocuiește aerul cald cu niște valuri de aer mai rece și ta-da, temperatura scade semnificativ.  Dar bravo lor că le merge mintea!

Dacă nu aveți chef să deschideți și să închideți în repetate rânduri o portieră, dar aveți timp, puteți deschide toate portierele împreună cu ușa de la portbagaj și să lăsați aerul să circule în voie, iar în vreo 10-15 min veți obține cam același rezultat, căci principiul e același.

În timpul mersului cu mașina, sunt două posibilități între care puteți alege: aer condiționat sau să lăsați puțin geamul de la o portieră. Un geam lăsat de tot jos crește consumul de combustibil cu cca 8-10%, în timp ce aerul condiționat cred că solicită mai mult motorul și crește cel puțin la fel de mult consumul, căci motorul trebuie să răcească tot aerul cald pe care îl absoarbe din exterior.

Acum depinde de fiecare în parte ce metode folosește și ce îl mulțumește. Însă recomand să încercați metoda „închide-deschide”, răcorește mașina și…de ce nu, e un mic exercițiu fizic pentru mișcarea mușchilor. 🙂

Cine știe mai multe metode și vrea să le împărtășească?

Pace și Bine!

sursă foto

Anunțuri

Despre Pavel-Emilian Stan
Sunt român şi sunt mândru că m-am născut român, indiferent de ce s-a, se, se va spune despre asta!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: