Cu Icar Tours la plimbare

       Sâmbătă, 14.07.2012 –  Icar Tours mi-a făcut din nou ziua frumoasă! 🙂 Am călătorit în locuri din Moldova pe care nu le știam și care, într-adevăr, sunt foarte frumoase! S-a meritat din plin să mă trezesc la 6:30 dimineața ;)) Escapada asta, ca să o numesc așa, a început în fața Palatului Culturii, unde m-am întâlnit cu ceilalți bloggeri și  cu echipa de organizare din partea Icar Tours.

Am plecat din Iași, lăsând haosul, gălăgia, aglomerația orașului și ne-am îndreptat spre prima și cea mai frumoasă destinație, Centrul Cai de Vis din Vârful Câmpului, din jud. Botoșani. E un loc foarte frumos, care merită să fie cunoscut si remarcat de toți oamenii. Am ajuns și am fost primiți foarte călduros de domnul Daniel Badale, un om foarte frumos!

Am vizitat grajdurile, am făcut cunoștință cu acei cai de vis, pe care i-am și mângâiat, apoi am mers la vite și vițelușe…apoi o surpriză foarte drăguță…un pui de căprioară, care, să fiu sincer, cred că a fost vedeta zilei 🙂 Un moment care a plăcut cu siguranță tuturor a fost degustarea brânzeturilor și, mai ales, a vinurilor de la Gramma, în prezența lui Marian Olteanu, omul care a creat Gramma. Atmosfera a fost foarte bine întreținută prin glume și vorbe pline de haz și învățăminte din partea domnului Badale.

Am savurat cu poftă brânzeturile naturale care au fost speciale, căci erau și simple dar erau și cu paprika, verdeață și nucă. Să fiu sincer, am mâncat mai mult de o bucată din fiecare 🙂 După a urmat mult așteptata degustare de vin. Cel ce ne-a descoperit câteva lucruri interesante despre vin a fost domnul Marius Cristian. Am degustat  Aligote, Fetească Regală și Cuvee Vișan. A fost prima mea degustare și chiar am simțit diferențele dintre soiuri. Cel mai plăcut mi s-a părut Cuvee-ul, dar nici celelalte nu au fost mai prejos.

Atmosfera era din ce în ce mai plăcută, iar unul din cei care au pus „pe picioare” centrul, Vlad Iftime, ne-a povestit cum a început totul și întămplări hazlii, în timp ce oamenii care se ocupau de cai, ne-au prezentat caii și de ce sunt ei în stare, căci au fost și sărituri peste obstacole, au fost prezentate tipurile de trap, galop și mersul la pas. Apoi a urmat dorita tură pe cai :)) la care s-a încumetat mai toată lumea, cu mici excepții 😉  Am vizitat și moșia, care are 4 camere speciale, fiecare simbolizând cele 4 anotimpuri; am rămas foarte  frumos surprins de toată splendoarea de acolo, de peisaj, de oameni…

După toate astea, bineînțeles că a venit și foamea :)) Icar Tours a avut grijă ca să ne și săturăm pentru că am avut parte de un prânz foarte copios la Hotel Belvedere din Botoșani.

Pentru ca să avem parte și de niște lecții despre trecut, istorie, datini, obiceiuri,  credințe și să aflăm cum se făcea vinul de demult, am vizitat și Muzeul Viei și al Vinului din Hârlău. Am trecut prin trei camere care simbolizează cele trei etape importante din viața omului: nașterea, căsătoria și moartea, am văzut feluri de teascuri folosite în trecut de gospodari, vase din ceramică, instrumente folosite în meșteșugul vinului, am văzut vinuri vechi de 2, 6, 18, 20 de ani.

A fost o zi  plină, am resimțit oboseala pe care nu am mai simțit-o demult, așa, exact ca în vechile excursii pe care nu le-am mai făcut demult. Și pentru că tot era cald afară… ne-am oprit la o făntână unde, nici nu se putea altfel, s-a lăsat cu o mini bătaie cu apă :)) …iar, într-un sfârșit, am ajuns acasă, în Iași .

Chiar a fost o zi foarte frumoasă, cu oameni foarte faini, în locuri frumoase care merită să fie cunoscute, și anume Centrul Cai de Vis și Muzeul Viei și al Vinului din Hârlău.

Iar în final, un sincer mulțumesc pentru Icar Tours, o companie care face lucruri foarte faine, cu pasiune și se simte acest lucru, o companie care încearcă cum se poate mai bine să descopere locuri frumoase din țara asta și să le promoveze!

Înainte ca să vă aventurați în afară, aventurați-vă în România!

Pace și Bine!

Despre Pavel-Emilian Stan
Sunt român şi sunt mândru că m-am născut român, indiferent de ce s-a, se, se va spune despre asta!

4 Responses to Cu Icar Tours la plimbare

  1. Pingback: Cheese & Wine Blogging Trip – o zi cu de toate! | Icar Tours. Din pasiune pentru turism

  2. Pingback: Moșia Cai de Vis – crâmpeiul de rai din Vârful Câmpului

  3. Pingback: Din suflet pentru turism la “Cai de Vis” un blogmet reusitBlogger din Iasi. Rasfatat.ro | Blogger din Iasi. Rasfatat.ro

  4. Pingback: Sunt alături de el și pentru ei la Transmaraton « Pavel-Emilian Stan

Lasă un răspuns

